Cílem tiskové konference je informovat novináře o významných novinkách, změnách, zahájení či ukončení projektu a dalších záležitostech, které by se prostřednictvím účastníků měly dostat na veřejnost. V souvislosti s odbornou konferencí jde spíše o prezentaci dosažených výsledků, navazování nových profesních vztahů, vyvolání diskuze apod. Ať už se však chystáte zorganizovat jakýkoliv druh akce, budou se vám hodit následující tipy. Přečtěte si, co byste rozhodně neměli podcenit!
Výběr místa
Již jste přemýšleli nad tím, kde se bude událost odehrávat? Vhodně zvolený pronájem konferenčních sálů může o (ne)úspěchu akce rozhodnout. Rezervujete-li si místo s dostatečnou kapacitou a veškerým technickým vybavením – ušetříte spoustu času i starostí.
Jako ideální se jeví prostory pro konference v Praze. Hlavní město nabízí zdaleka nejvíce příležitostí – nachází se zde vyhlášené hotely s konferenčními sály, které uspokojí i nejnáročnější organizátory.
Správné načasování
Chcete-li, aby na vaší akci dorazilo co nejvíce lidí, dejte o ní vědět v dostatečném předstihu. Zároveň se informujte o tom, zda se v daném termínu nekonají konference na podobné téma. A pokud jde o „narychlo“ svolanou tiskovku, uvědomte o ní novináře nejpozději v pátek předchozího týdne.
Konference by neměla startovat příliš brzy, ale ani pozdě. Start proto naplánujte mezi 9 – 11 hodinou dopoledne.
Chutné stravování a dostatek pití
Na žádné konferenci by nemělo chybět alespoň základní občerstvení. Pokud se akce protáhne na celý den, neměl by chybět raut, oběd, večeře či jiná forma stravování. Rezervujete-li si sál v hotelu, který zajišťuje cateringové služby, budete mít o starost méně.
Nezapomeňte, že účastníci konference mohou být vegetariáni či vegani. I ti by měli na stolech najít dostatek chutných potravin, které odpovídají jejich způsobu stravování.