Nastavení internetové reklamy je jedna věc, její správa pak druhá. V případě plánování a tvoření PPC kampaně nezávisí ani tak na prvotním nastavení, ale spíše na vyhodnocování a přetváření pro vyšší výkonnost. Pravidelná analýza výsledku vám pomůže získat lepší výsledky za nižší finanční investice. Jak tedy efektivně spravovat kampaně ve vyhledávání?
Plánování a vyhodnocování PPC kampaně ve vyhledávání
Vyhodnocování a srovnávání PPC s kampaně s nastavenými cíli je možné rozdělit do několika časových úseků – týdenní, měsíční a čtvrtletní. Vše je však individuální. Je zapotřebí brát v úvahu velikost kampaně a podle toho určit frekvenci kontrol.
Týdenní kontrola kampaně
Jednou týdně je zapotřebí podívat se na kampaně a srovnat jejich výkon s cíli. Zjistit místa, kde vše nejde podle plánu. Podle zjištěných informací pak učiníte potřebné kroky – upravíte text, vytvoříte jiná klíčová slova, přidáte rozpočet či snížíte CPC. Nezapomeňte také zastavit typy reklam, které testujete a nemají ten očekávaný výsledek. Nastavte nové a rovnou spusťte test.
Měsíční analýza kampaně
Jednou za měsíc je zapotřebí kontrolovat změny v chování uživatelů a podle toho přizpůsobit PPC kampaně. Stáhněte si klíčová slova za poslední měsíc a srovnejte se slovy, které máte v kampani. Nové přidejte do kampaně a ty staré zlikvidujte. Hlídejte si i cenu jednotlivých klíčových slov a jejich konverzního poměru. Vše podle potřeby optimalizujte.
Co dělat při čtvrtletní kontrole
Při čtvrtletní kontrole je potřeba vyhodnotit jak se dařilo jednotlivým měsícům a nakolik se plní cíle. Je tedy zapotřebí podívat se na celou kampaň s odstupem a perspektivou. Srovnat strukturu, klíčová slova a podívat se po nových možnostech, které internet nabízí. Čtvrtletní kontrola je takový generální úklid, který vyhází vše nepotřebné, vylepší to, co funguje a zavede nové k testování.