Pokud často surfujete na internetu, určitě narážíte na řadu referencí a recenzí. Hodnocení firem se zkrátka přidává automaticky, když člověk přijde do styku s nějakou společností. I když neustále přítomné hodnocení vyjíždějící při hledání společností může někoho otravovat, na druhou stranu je to velice přínosné. Představte si, že byste hledali společnost, se kterou chcete spolupracovat nebo kde jste žádali o práci. Na webových stránkách firmy se dozvíte jen to, co firma chce, abyste se dozvěděly. Jenže díky firemním zkušenostem se dozvíte i řadu jiných, užitečných informací.
Hodnocení firem bývají totiž psány jedinci, kteří s firmou přišli do styku nebo kteří v ní i nadále pracují. Prozradí vám to, co se na pohovoru nebo na webových stránkách společnosti nedozvíte. Díky hodnocení firem si uděláte takový první obrázek o společnosti, která vás zajímá.
Na hodnocení záleží
Samozřejmě s hodnocením se setkáváte v mnoha aspektech života. A v mnoha případech na hodnocení záleží. Pokud však mluvíme o hodnocení firem, v tomto případě platí dvojnásob, že na hodnocení záleží.
Mnohé firmy si však myslí, že nemusí pilovat své kladné hodnocení. Jenže právě na základě referencí se lidé rozhodují, jestli se společností budou či nebudou spolupracovat. Pro firmu je to tak opravdu důležité, i když si možná myslí opak.
Jak se přistupuje k zaměstnancům i zákazníkům
Recenze na internetu píšou nejen zákazníci, kteří přišli s firmou do kontaktu, ale také za hodnocením stojí zaměstnanci, kteří například pracují pro konkrétní společnost. Pokud tedy žádáte ve firmě o práci, rázem budete vědět, jak k vám bude zaměstnavatel asi přistupovat, případně jaké se udržuje pracovní prostředí či jestli nedělá zbytečně peklo. Budoucí zákazník zase ocení informace o tom, jaký je zákaznický servis, případně jestli trvá vrácení zboží delší dobu a podobně.