Poškozené čelní sklo patří k nejčastějším defektům, které řidiči z nás registrují. Naštěstí většina pojistek v sobě zahrnuje i pojištění výměny předního čelního skla. Ovšem uhrazení výměny skla od pojišťovny nemusí být vždy naprostou samozřejmostí.
Defekt na předním čelním skle je problém, který se může stát během jediné vteřiny a řidič to nemůže nikterak ovlivnit. Stačí jeden kamion v protisměru a prasklina skla je na světě. Naštěstí ne každá prasklina na skle znamená nutnou výměnu celého skla. Mnoho z utržených šrámů lze na skle opravit za pomoci tzv. scelováním. Až 80% všech případů rozbitého skla lze touto metodou opravit.
K tomu scelení však může dojít pouze v momentě, kdy prasklina není v zorném poli řidiče a nesmí míst průměr větší jak 10 centimetrů. Zároveň také nesmí prasklina zasahovat do okraje celého skla. Další podmínkou je také to, že vstupní místo kamene, tzv. kráter nesmí být hlubší a větší jak 5mm. Na stáří praskliny vesměs nezáleží, ovšem čím dříve s novou prasklinou do servisu zajedete, tím lépe.
Službu scelení skel u nás nabízí například Česká Pojišťovna. Připojištění skel lze uzavřít jak k povinnému ručení, tak i k havarijnímu pojištění. Jedná se o volitelnou položku, která je však neocenitelná, a to především z důvodu četnosti těchto pojistných událostí. Celé pojištění se sjednává bez spoluúčasti.
Některé pojišťovny mají navíc své speciální servisní střediska, kde vám bude celé scelení skla velmi rychle provedeno bez nutnosti vyřezávat sklo z rámu celého automobilu. Celá oprava je prováděna za pomoci odstranění vzduchu z celé praskliny a zaplnění pryskyřicí, která má stejný index lomu světla, a tak nejsou stopy po poškozená v podstatě patrné. Neobracejte se tedy nutně jen k výměně skla, a vyzkoušejte moderní technologie.